Availability: W magazynie

Kostki metodyczne

SKU: G01-kostki

35,00 

Poprzednia najniższa cena: 35,00 .

15 w magazynie

Opis

Polecana przez nauczycieli i nauczycielki pomoc dydaktyczna do wykorzystania na każdej lekcji, niezależnie od poziomu szkoły i wykładanego przedmiotu. Dwie kostki metodyczne w kolorze niebieskim i czerwonym mogą być niezwykle pomocne na początku i końcu lekcji. Na pięciu ściankach każdej kostki zamieszczone są pytania, na szóstej ściance – logo Centrum Edukacji Obywatelskiej. Kostka niebieska pomocna jest przy rozpoczynaniu zajęć i wprowadzaniu nowego tematu, a kostka czerwona służy do refleksji uczniów i do podsumowania; można ją również stosować w trakcie zajęć, jeśli nauczyciel uzna to za celowe. Kostki są wygodne i trwałe w użytkowaniu.

 

Dla kogo?

Dla uczennic i uczniów szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. 

 

Opracowanie

Zespół nauczycieli i nauczycielek kierowany przez Danutę Sternę, matematyczkę, ekspertkę w programie „Szkoła ucząca się”, realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. 

Informacje dodatkowe

Waga 006 kg

Szczegóły

Wydanie 1

Zawartość: 

  • 2 kostki z tworzywa miękkiego w kolorze niebieskim i czerwonym
  • instrukcja

Format: 5x5x5 cm

Opakowanie: pudełko z tektury

Certyfikat CE

Rok wydania 2016

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Instrukcja

WSTĘP

Polecana pomoc dydaktyczna w nauce – dwie kostki z tworzywa miękkiego w kolorze niebieskim i czerwonym.

Wskazówki

Kostki można stosować w różny sposób, my rekomendujemy następujący sposób:

  • nauczyciel lub nauczycielka prosi jednego z uczniów, aby rzucił kostką i odczytał na głos znajdujące się na niej pytanie. W sytuacji, kiedy wypadnie logo Centrum Edukacji Obywatelskiej, uczeń sam może wybrać pytanie, które chciałby zadać swoim koleżankom i kolegom;
  • nauczyciel poleca uczniom, aby zastanowili się nad odpowiedzią na to pytanie w parach;
  • wybiera losowo kilkoro uczniów, żeby udzielili odpowiedzi na to pytanie.

 

Kostka niebieska (dobry początek

Niebieska kostka organizuje nadbudowywanie nowej wiedzy na wiedzy już posiadanej przez uczennice i uczniów. Zgodnie z zasadami skutecznego uczenia się, człowiek uczy się znacznie lepiej, gdy wiedza nowa „dokleja” się do tego, co już zna i umie. Dzięki niebieskiej kostce nauczyciel może nawiązać do wiadomości, które już uczniowie posiadają i dzięki temu efektywniej nauczać.

 

Pytania na ściankach kostki:

  1. Co cię zainteresowało w tym temacie?
  2. Jak wytłumaczysz innemu uczniowi, dlaczego ten temat jest ważny?
  3. czym, twoim zdaniem, będzie ta lekcja?
  4. Jakie masz pytania związane z tym tematem?
  5. Co już wiesz na ten temat?
  6. Logo CEO.

 

Kostka czerwona (podsumowanie

Czerwona kostka pomaga w refleksji nad tym, czego uczniowie się nauczyli. Jest również ważnym i niezbędnym elementem procesu uczenia się. Podsumowanie lekcji razem z uczniami wspomaga proces uczenia się uczniów i nadaje mu sens oraz pomaga uczyć się od siebie wzajemnie. Podsumowanie buduje odpowiedzialność ucznia za uczenie się oraz zwiększa jego satysfakcję z tego procesu.

 

Pytania na ściankach kostki:

  1. Czego jeszcze chcesz się dowiedzieć na ten temat?
  2. Jak, twoim zdaniem, najlepiej nauczyć kogoś  tego tematu?
  3. Co z tego tematu jest dla ciebie ważne?
  4. Jak zastosujesz ten temat  w życiu?
  5. Co z tego tematu powinniśmy zapamiętać?
  6. Logo CEO.

 

UŻYTECZNE UWAGI

Przedstawiamy kilka naszych sugestii dla nauczycieli:

  • warto zawsze stosować zasadę, że to uczeń rzuca kostką, a nie nauczyciel. Warto również, żeby uczeń rzucał kostką na stoliku nauczyciela, a nie na swojej ławce;
  • należy losować ucznia, który będzie rzucać kostką, aby każdy miał okazję to zrobić;
  • nie zalecamy zmieniania wylosowanego pytania. Każde z zamieszczonych pytań może pobudzić uczniów do refleksji. W przypadku wylosowania loga Centrum Edukacji Obywatelskiej, uczeń może wybrać inne pytanie z proponowanych na kostce lub wymyślić swoje własne;
  • można nakleić na kostkę inne pytania i używać jej w innych celach, nie tylko na początku lub na końcu lekcji;
  • kostka może być używana również w trakcie lekcji, gdy nauczyciel uzna, że warto poznać, co już uczniowie wiedzą lub czy cele lekcji są realizowane;
  • kostki mobilizują nauczyciela do dostosowania nauczania do wiedzy uczniów oraz do znalezienia czasu na podsumowanie przez uczniów tego, czego się nauczyli.

Mamy nadzieję, że zawarte w instrukcji sugestie metodyczne, służyć będą rozwinięciu Waszej inicjatywy i pomysłowości. Życzymy wiele pomysłów wykorzystania kostek!

Przeznaczenie

Kostki metodyczne można stosować na każdej lekcji, niezależnie od poziomu szkoły i wykładanego przedmiotu. Kostkę niebieską polecamy do wykorzystania na początku lekcji, gdy wprowadzamy nowe zagadnienie i chcemy się dowiedzieć, co już uczniowie na ten temat wiedzą, aby moc nabudowywać nową wiedzę i umiejętności na tym, co jest już uczniom wiadome. Kostka czerwona służy do refleksji uczniów na temat tego, czego się nauczyli i do podsumowania lekcji.